Onze trainingen:

Het begeleidingstraject (prijs op aanvraag)

Schoolbreed de resultaten voor begrijpend lezen en begrijpend luisteren verhogen? Kies dan voor het begeleidingstraject. Uw school ontvangt de volgende trainingen op locatie: 

1. Begrijpend lezen: het geven van een effectieve lesinstructie mét modeling 
2. Begrijpend lezen: het analyseren van (toets)resultaten en remediëring 
3. Begrijpend luisteren: een doorgaande leerlijn 
4. Begrijpend lezen: de transfer naar andere vakgebieden.
5. Observaties in de klassen + nagesprek met gerichte handelingsadviezen

Introductie: aan slag met Kidsweek in de Klas (€ 400,-)

In deze training leert u hoe u de methode begrijpend lezen van Kidsweek in de Klas effectief inzet. Welke strategieën worden gehanteerd, hoe belangrijk zijn deze strategieën voor het begrijpend leesonderwijs, hoe werkt u met de digitale leeromgeving, welke niveaus zijn er en hoe deelt u uw leerlingen op het juiste niveau in? Na deze introductie laat één van onze trainers in een klas naar keuze zien hoe een les begrijpend lezen met Kidsweek in de Klas eruit ziet.

Duur: 2 uur
Doelgroep: Leerkrachten groep 4 t/m 8

Begrijpend lezen: het geven van een effectieve lesinstructie mét modeling (€ 600,-)

Leerkrachten spelen een belangrijke rol bij de verhoging van resultaten voor begrijpend lezen. In deze training leert u waar een effectieve lesinstructie begrijpend lezen aan moet voldoen, welke fases uit het EDI-model een belangrijke rol spelen en hoe u als leerkracht als model kunt fungeren (modelen). Na deze training kunt u zelf lesinstructies ontwerpen bij teksten naar keuze.

Duur: 3 uur
Doelgroep: Hele team

Begrijpend lezen: het analyseren van (toets)resultaten en remediëring (€ 300,-)

Welke leerlingen vallen uit op begrijpend lezen en wat zijn mogelijke oorzaken hiervan? Hoe gaat u deze leerlingen effectief ondersteunen, zodat hun resultaten voor begrijpend lezen verhogen? Hoe kunt u de strategietoetsen en remediëringsmaterialen van Kidsweek in de Klas effectief inzetten? In deze training analyseert u de gegevens uit afgelopen toetsen en bepaalt u wat dit betekent voor het onderwijs aan jouw groep.

Duur: 1,5 uur
Doelgroep: Leerkrachten groep 4 t/m 8

Begrijpend luisteren: een doorgaande leerlijn (€ 300,-)

Leerkrachten in de onderbouw bieden een stevige basis voor het latere begrijpend leesonderwijs. In deze training leert u waar een effectieve les begrijpend luisteren aan moet voldoen, welke fases uit het EDI-model een belangrijke rol spelen en hoe u als leerkracht als model kunt fungeren. Deze strategieën gaan de leerlingen later, als zij kunnen lezen, zelf leren toepassen. Na deze training kunt u zelf effectieve lessen begrijpend luisteren ontwikkelen bij teksten naar keuze. Denk aan prentenboeken, maar ook aan informatieve boeken, reclamefolders, gebruiksaanwijzingen en andere teksten.

Duur: 1,5 uur
Doelgroep: Leerkrachten groep 1 t/m 4

Begrijpend lezen: de transfer naar andere vakgebieden. (€ 300,-)

We weten dat kinderen de strategieën die ze bij begrijpend lezen leren, niet altijd toepassen als zij teksten lezen bij andere vakken. In deze training leert u hoe u als leerkracht deze transfer kunt maken. Aan het eind van de training kunt u uw eigen lessen voorbereiden binnen een vakgebied naar keuze, waarbij de focus ligt op het begrip van de tekst.

Duur: 1,5 uur
Doelgroep: Leerkrachten groep 4 t/m 8

Begrijpend lezen: observatie in de klas (€ 200,- per klas)

Wilt u weten of u op de goede weg bent? Eén van onze trainers begeleidt u graag. Wij komen een lesinstructie begrijpend luisteren of begrijpend lezen meekijken en geven gerichte handelingsadviezen die de resultaten voor begrijpend lezen en begrijpend luisteren zullen verhogen.

Duur: 1 uur (observatie + nagesprek met handelingsadviezen)
Doelgroep: Hele team

Individuele training op locatie
Begrijpend lezen: effectieve lesinstructies én de analyse van resultaten: wat te doen als kinderen uitvallen? (€ 149,- per deelnemer)

U als leerkracht speelt een belangrijke rol bij de verhoging van resultaten voor begrijpend lezen. In deze training leert u waar een effectieve lesinstructie begrijpend lezen aan moet voldoen, welke fases uit het EDI-model een belangrijke rol spelen en hoe u als leerkracht op een effectieve manier als model kunt fungeren (modelen). Ondanks goede lesinstructies kan het natuurlijk alsnog voorkomen dat leerlingen uitvallen op begrijpend lezen. Wat zijn mogelijke oorzaken hiervan en hoe gaat u deze leerlingen effectief ondersteunen, zodat hun resultaten voor begrijpend lezen toch verhogen? U analyseert gegevens uit afgelopen toetsen en bepaalt wat dit betekent voor het onderwijs aan uw groep.

Duur: 2.5 uur
Doelgroep: Leerkrachten groep 4 t/m 8

Juf Tamara over voordelen Kidsweek in de Klas

Juf Tamara van Thomas Aquinoschool (Sneek):

Ik vind 'Kidsweek in de Klas' zoals die nu is al een goede methode. De lessen zijn actueel en uitdagend, alle strategieën komen aan bod, een fijne en goede manier van toetsing. Ik ben ook er blij met de nieuwe woordenschat oefeningen. Het allerbelangrijkste is dat de kinderen het leuk vinden om te doen. Ik hoef ze niet meer te motiveren.